Kde působí OKD

Důlní závod 2

Dren_1040_dxo.jpgůlní závod 2 vznikl přejmenováním původního Závodu Důl ČSM k 1. lednu 2015 a nachází se ve východní části karvinské dílčí pánve. Územně je členěn do dvou větrních oblastí: Sever a Jih se samostatnými dvojicemi úvodních a výdušných jam.

Organizačně má dvě lokality: Sever a Jih. Úpravna je v lokalitě Sever a má kapacitu 1 100 tun za hodinu. Dobývací prostor se nachází v katastrech obcí Stonava, Karviná, Albrechtice u Českého Těšína a Chotěbuz. Díky rozsáhlé investiční výstavbě v 90. letech 20. století, a především po roce 2000, se výrazně prodloužila životnost závodu.

 

Kontakt

Stonava 1077
735 34 Stonava
Tel. centrála: 596 451 111
Tel. sekretariát: 596 451 121
Fax: 596 422 595

E-mail:dulni.zavod2@okd.cz 

 

GPS souřadnice Důlního závodu 2

49°49'46.584"N, 18°31'34.435"E

 

Důlní závod 2 v číslech

 

Důlní závod 2

Produkce r. 2013

2,475 mil. t

Rozloha důlního pole

22 km2

Zásoby k 1. 1. 2014 (klasifikace JORC)

29 mil. t

 

Hloubka

Nejhlubší je vtažná jáma ČSM-jih - 1103 metrů, která při nadmořské výšce ústí 277 metrů dosahuje 826 metrů pod úroveň mořské hladiny.

 

Technologie dobývání a ražení

Technologie dobývání uhlí je vzhledem k dobývaným mocnostem a geologickým podmínkám orientována na vysoký stupeň mechanizace. Používanou dobývací metodou je směrné stěnování na řízený zával s využitím dobývacích kombajnů a posuvné mechanizované výztuže. Přípravné chodby jsou raženy převážně razicími kombajny, v menší míře jsou využívány trhací práce a škrabákové nakladače, případně razicí komplexy.

 

Historie

Důlní závod 2 (bývalý Důl ČSM) má poměrně krátkou historii, která začíná až po druhé světové válce. V 50. letech proběhly v okolí obce Stonava průzkumné vrty, které potvrdily existenci kompletního karbonského souvrství. Na základě těchto výsledků bylo rozhodnuto o vzniku dolu se dvěma závody (ČSM-sever a ČSM-jih). Výstavba prohlášená za Stavbu mládeže začala 16. června 1959.
Kvůli komplikovaným hydrogeologickým a plynovým poměrům bylo možné zahájit těžbu až koncem roku 1968. Rozsáhlá investiční výstavba pokračovala i v 90. letech, a především po roce 2000. Díky tomu byla výrazně prodloužena životnost dolu oproti původním předpokladům.