Tiskové zprávy

Modernizace OKD pokračuje, těžaři změnili logo, web i firemní noviny

Modernizace OKD pokračuje, těžaři změnili logo, web i firemní noviny

OSTRAVA (19. března 2009) – Přeměna těžební společnosti OKD v moderní světovou firmu pokračuje také letos. Zatímco v roce 2008 se těžaři zaměřili hlavně na modernizaci důlních technologií a obnovu bezpečnostních pomůcek pro zaměstnance, letos změnili také vizuální styl společnosti. Od začátku roku používá firma nové logo, změnila image internetových stránek a oživila firemní týdeník Horník, který má zároveň nového vydavatele.

 

„Až do loňska používaly jednotlivé doly svá historická označení, která neměla žádné společné prvky. Nová loga dolů s významným jednotícím prvkem mají zaměstnance i veřejnost upozornit, že všechny šachty patří do jedné velké rodiny OKD, největšího zaměstnavatele v regionu,“ řekl mluvčí společnosti Vladislav Sobol. Zavedení nové korporátní identity zahrnovalo změny stovek vizitek, vytvoření nových dopisních papírů, nové označení budov a mnoho dalších změn. Logo vytvořila agentura Ogilvy CID ve spolupráci s Michalem Richtrem, předním českým odborníkem na vizuální styl. Konsultacemi se na nové korporátní identitě podílela společnost Bison & Rose, o implementaci nové značky se postarala ostravská agentura Orange.

 

Změnou grafiky i obsahu prošel také firemní týdeník Horník, který společnost vydává v nákladu téměř 30.000 výtisků. Zdarma jej dostávají všichni zaměstnanci i další lidé, kteří se o dění v OKD zajímají. Horník má zároveň nového vydavatele - společnost R MEDIA. „Oslovili jsme více zájemců, i když nám zákony vyhlášení výběrového řízení nenařizovaly. Společnost R MEDIA nabídla nejen nejlepší servis, ale také jednoznačně nejvýhodnější cenu. Za vydávání novin ušetříme ročně oproti minulému období přibližně deset procent nákladů,“ dodal Sobol.

 

Nová tvář OKD je vidět také na internetových stránkách firmy, které od ledna změnily svou podobu. Web firmě spravuje stejně jako dříve společnost Cyber Fox. „Díky výborné spolupráci získaly loni naše stránky druhé místo v soutěži WebTop100 v kategorii energetika,“ řekl Sobol.

 

Současně se změnou korporátní identity letos pokračují také investice do důlních technologií v rámci projektu POP 2010 a obměna ochranných a bezpečnostních pomůcek pro zaměstnance.

 

Vladislav Sobol

mluvčí, OKD, a.s.