Tiskové zprávy

Nová šichta OKD úspěšně pomáhá s hledáním nové práce

Zajištění pracovních pohovorů i podepsání nových pracovních smluv už mají za sebou desítky zaměstnanců, kteří končí svůj pracovní poměr v OKD. Už několik měsíců jim aktivně pomáhají personalisté OKD, kteří jsou k dispozici na všech lokalitách a také v centru Karviné.

„Všem radíme a pomáháme individuálně a jsme potěšeni, že práce našeho týmu má skvělé výsledky. Někteří naši bývalí zaměstnanci už podepisují smlouvy v nových firmách, se kterými jsme navázali spolupráci. Další se chystají na pracovní pohovory nebo si vybírají z nabídek volných míst v naší aplikaci Burza práce, řekla Radka Naňáková, personální ředitelka OKD.

Aplikace Burza práce nabízí klientům Nové šichty přehled volných pracovních míst firem v MS regionu. Nejčastěji poptávají zámečníky, elektrikáře, svářeče a další dělnické profese. Spolupráci s Novou šichtou už uzavřela stovka firem z Moravskoslezského kraje.

„Velmi často zaznamenáváme dotaz nějaké firmy, která by s námi chtěla uzavřít spolupráci. Po podepsání smlouvy o spolupráci tak firma obdrží vstup do naší aplikace, kde vkládá nabídky volných pracovních pozic a online k nim vyhledává v databázi registrovaných vhodné kandidáty. Data jsou samozřejmě bez citlivých údajů,“ dodala Markéta Klopcová, manažerka Nové šichty.  

V současnosti personalisté OKD pomáhají v rámci Nové šichty více než 600 lidem. Nejedná se pouze o důlní pracovníky, ale také povrchové a THP pracovníky.

„Ten zájem stále stoupá, jsme za to rádi, protože program Nová šichta je zcela výjimečný a ojedinělý. Chceme tak ulehčit a hlavně pomoct lidem, kteří v OKD strávili mnoho let, aby našli nové uplatnění. Pozitivní zpětné vazby máme už z několika společností, které naše lidi zaměstnali v roce 2017, kdy se uzavíral Důl Paskov“, řekla Vanda Staňková, předsedkyně představenstva OKD. V čem vidí ojedinělost projektu Nová šichta dodal výkonný ředitel OKD Radim Tabášek. „Velkou výhodu vidíme v tom, že v Nové šichtě pracují naší kmenoví zaměstnanci, jsou to naší personalisté, často se tedy s klienty znají a je to o důvěře a individuální pomoci, proto se naši zaměstnanci mohou obrátit kdykoliv.“